[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]

کمپرسور پیستونی(Piston Compressors)

مفهوم هوای فشرده از همان زمان وجود داشته است که بشر یاد گرفته است چگونه برای ادامه آن بر روی آتش منفجر کند. اما بیایید از اولین کمپرسور مکانیکی رد شویم ، که در واقع کمپرسوری مانند امروز نبود. به گذشته ، آنها با دم دستی کنترل می شدند ، اولین ذکر کمپرسور پیستونی واقعی به اواخر قرن هجدهم برمی گردد. با تکنولوژی روز ، کمپرسورهای پیستونی بسیار پیشرفت کرده اند و حتی تا به امروز یکی از محبوب ترین فن آوری های فشرده سازی هوا در دسترس هستند.

عملکرد کمپرسور پیستونی چگونه است:

در بالا می توانید نگاهی به سطح مقطع کمپرسور پیستونی پایه و قطعات آن بیندازید. با این حال ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه این قطعات در واقع در ایجاد هوای فشرده با هم کار می کنند. همه چیز از مرحله مصرف شروع می شود. در مرحله دریافت پیستون پایین می آید و هوا را از فیلتر می مکد. سپس هوا از دریچه های ورودی ، داخل استوانه عبور می کند. در این مرحله ، دریچه های تخلیه بسته می شوند. وقتی پیستون دوباره بالا می رود ، هوای سیلندر فشرده می شود. به طور همزمان ، دریچه های ورودی بسته می شوند و دریچه های تخلیه دوباره باز می شوند تا هوا تخلیه شود. این مرحله خروجی نامیده می شود. همچنین به عبارت دیگر در یک کمپرسور پیستونی با سیستم سوپاپ و دو دیسک سوپاپ ضد زنگ ، پیستون به سمت پایین حرکت می کند و هوا را به داخل سیلندر می کشد. بزرگترین دیسک خم می شود تا به سمت پایین جمع شود و اجازه می دهد هوا عبور کند. هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند ، دیسک بزرگ دوباره خم می شود تا بر روی صندلی شیر مهر و موم شود. سپس هوای فشرده شده از طریق سوراخ نشیمن سوپاپ مجبور شده و به فرآیند نهایی منتقل می شود.

همه پمپ های پیستونی یکسان هستند:

از نظر تئوری ، تمام کمپرسورهای پیستونی طبق همان اصل کار می کنند. با این وجود ، تفاوت های عمده ای در نحوه استفاده کمپرسور از این اصل وجود دارد. اصلی ترین تعداد مراحل انجام فشرده سازی است. کمپرسورهای یک مرحله ای ، دو مرحله ای و چند مرحله ای وجود دارد. تقسیم فشرده سازی در مراحل مختلف باعث کاهش کار کمپرسور و دمای نهایی هوا می شود (سپس فرآیند به یک دما گرمتر نزدیک می شود). برای اینکه از فشرده سازی چند مرحله ای به طور کامل بهره مند شوید ، باید هوا بین مراحل مختلف خنک شود. این کار را می توان با کمک اینترکولر انجام داد.

تنظیمات کمپرسور پیستونی:

کمپرسورهای پیستونی با تنظیمات مختلفی از جمله تک اثر ، دو عملکرد ، روغن کاری روغن یا بدون روغن موجود هستند. یکی از متداول ترین پیکربندی ها ، طراحی دو عملکرده است که از یک پیکربندی L با یک سیلندر عمودی ، کم فشار و یک سیلندر افقی و فشار بالا بهره می برد. در طرح های روغن کاری شده از روغن از روغن کاری روانکاری یا روانکاری فشار استفاده می شود و در طرح های بدون روغن حلقه های پیستون یا دیواره های دندانه دار وجود دارد. اکثر کمپرسورهای پیستونی دارای شیرهای خود عملکردی هستند که بر اساس اختلاف فشار در دو طرف دیسک سوپاپ باز و بسته می شوند. برخی از ماشین های بزرگتر مجهز به ضربدری ، مهر و موم و یک قطعه میانی تهویه هستند تا از انتقال روغن به محفظه فشرده سازی جلوگیری کند.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *