[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]

کمپرسور دیافراگمی(Diaphragm compressor):

کمپرسور دیافراگمی یکی از انواع کمپرسور رفت و برگشت کلاسیک با حلقه های پشتیبان و پیستون و مهر و موم میله است. فشرده سازی گاز به جای یک عنصر ورودی با استفاده از غشای انعطاف پذیر اتفاق می افتد. غشای متحرک عقب و جلو توسط میله و مکانیزم میل لنگ رانده می شود. فقط غشا and و جعبه کمپرسور با گاز پمپ شده در تماس هستند. به همین دلیل این ساخت و ساز بهترین مناسب برای پمپاژ گازهای سمی و انفجاری است. غشا has باید به اندازه کافی قابل اطمینان باشد تا فشار گاز پمپ شده را بگیرد. همچنین باید دارای خواص شیمیایی کافی و مقاومت در برابر درجه حرارت کافی باشد. کمپرسور دیافراگم همان کمپرسور غشایی است. به بیان دیگر کمپرسور دیافراگم به کمپرسور غشایی نیز معروف است. این کمپرسور با استفاده از غشایی چرخان هوا را فشرده می کند تا هوا را به ناحیه فشرده سازی بکشاند و به آن فشار داده شود تا در قسمت لوله ذخیره سازی ذخیره شود. کمپرسور دیافراگم از یک سیستم پیستون هیدرولیک تشکیل شده است. در این طرح که مایع یونی با گاز مخلوط نشده است ، که به خوبی مهر و موم شده و یاطاقان برداشته شده است.

اجزای کمپرسور دیافراگم:

  • دریچه های بررسی: شیرهای کنترل برای مطابقت با شرایط کار و گاز فرآیند مشخص شده اند. سوپاپ ها برای بازرسی ، تعمیر یا تعویض به راحتی در دسترس هستند.
  • سوپاپ چک هیدرولیک ورودی: مایع هیدرولیک سوپاپ چک ورودی.
  • پیستون های هیدرولیک: پیستون فشار دادن دیافراگم است. برای فشارهای بالاتر ، یک پیستون بدون حلقه ، بدون بسته بندی ، به حالت بازگشت به یک آستین سخت و تیز تنظیم می شود.
  • شیرهای اضافی پمپ هیدرولیک: فشار موجود در سیستم هیدرولیک را کنترل می کند. حرکت ترکیبی ساقه ، توپی و فنر محدوده فشار شیر را تعیین می کند.
  • شیشه دید بیش از حد پمپ: نشانگر دید مایع هیدرولیک در پیستون را فراهم می کند.
  • پمپ تزریق هیدرولیک: پمپ تزریق مایعات به سیستم هیدرولیک است که توسط میل لنگ هدایت می شود.

تاریخچه کمپرسور دیافراگمی(غشایی):

در اواخر قرن نوزدهم ویلیام برتون یک کارگاه ساخت پمپ ها و کمپرسورهای هوا را در Nogent-sur-Oise ، 60 کیلومتری شمال پاریس ، فرانسه آغاز کرد. هانری کوربلین ، که به طور کلی به عنوان مخترع کمپرسور دیافراگم فلزی شناخته می شود ، در نزدیکی پاریس مستقر بود و در سال 1923 برای اختراع و طراحی خود حق ثبت اختراع ایالات متحده را دریافت کرد.

کارکرد کمپرسور دیافراگم:

کمپرسور دیافراگم از 2 سیستم ، یک سیستم هیدرولیک و یک سیستم فشار هوا تشکیل شده است. دیافراگم فلزی یک جز protective محافظ بین دو سیستم است. سیستم فشار هوا شامل 3 صفحه فلزی دیافراگم است که بین دو حفره صفحه ، فرایندهای ورودی و خروجی هوا قرار می گیرند.
سیستم کنترل موتور میل لنگ هیدرولیکی که پیستون را در فشار کم حرکت می دهد. انتقال این پیستون مایع هیدرولیک مخالف را تنظیم می کند تا قسمت جانبی دیافراگم را کاهش دهد ، نوسان حفره باعث تغییر روند هوا می شود.
برخی از اجزای سیستم هیدرولیک می توانند به طور خودکار پمپ ، شیر مایع هیدرولیک و شیر هیدرولیک هوا را که هوای اضافی را پمپ می کند پر کنند. برای اطمینان از اینکه سیستم هیدرولیک همیشه با چرخش فشار مطابقت دارد ، پمپ پرکن اتوماتیک پس از خاموش شدن کمپرسور ، ماهیگیر سریع را در سیستم هیدرولیک می فرستد.
هنگامی که یک فشار فشاری بر روی پیستون اصلی وجود دارد ، سوپاپ چک از سیستم هیدرولیک در برابر پمپ پرکننده اتوماتیک محافظت می کند ، بنابراین می توان در سیستم مخالف شیر پمپ هیدرولیک تقویت کننده فشار تولید کرد.

*) مزایای کمپرسور دیافراگمی:

  • فشرده سازی بدون روغن به دلیل جداسازی هرمتیک بین محفظه گاز و روغن.
  • فشرده سازی بدون سایش به دلیل مهر و موم های ساکن در جریان گاز
  • خاموش شدن خودکار در صورت خرابی دیافراگم از آسیب دیدن جلوگیری می کند
  • فشار تخلیه تا 3000 بار.

فشرده سازی گاز هیدروژن با کمپرسور دیافراگمی:

برای فشرده سازی گاز هیدروژن به 6000 psi (41 مگاپاسکال) برای استفاده در نمونه اولیه ایستگاه سوخت هیدروژن و گاز طبیعی فشرده (CNG) ساخته شده در مرکز شهر ققنوس ، آریزونا توسط مردم آریزونا استفاده می شود. شرکت خدمات (یک شرکت آب و برق). برای فشرده سازی گاز طبیعی از کمپرسورهای رفت و برگشتی استفاده شد.نمونه اولیه ایستگاه سوخت رسانی جایگزین با رعایت کلیه قوانین ایمنی ، زیست محیطی و ساختمانی موجود در ققنوس ساخته شد تا نشان دهد که چنین ایستگاه های سوخت رسانی می توانند. در مناطق شهری ساخته شوند.فشرده سازی هیدروژن همچنین می تواند بدون استفاده از کمپرسور در الکترولیز فشار بالا یا با کمپرسور پیستون مایع یونی حاصل شود.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

  [/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *