[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]
کمپرسورهای پیچ خشک هیچگونه روغن در بین پیچها ندارند. کمپرسور پیچ خشک از دو روتور تشکیل شده است ، یک جفت کاملاً جفت شونده که در یک سوراخ استوانه ای با شکاف محکم نصب شده اند.
کمپرسورهای پیچ مرطوب یا پر از روغن روغن بین پیچ ها دارند. یک کمپرسور پیچ غرق شده در روغن همچنین دارای یک جفت روتور است که از نزدیک جفت می شوند و در یک سوراخ سیلندر با شکاف محکم نصب شده اند.
با این حال ، کمپرسورهای پیچ دار که دارای روغن آب می شوند ، نیازی به محکم نبودن فاصله مورد نیاز کمپرسورهای پیچ خشک ندارند. بخشهای بعدی این فصل جنبه های مختلف (شباهت ها و تفاوت ها) این دو نوع کمپرسور پیچ را توصیف می کند.
همچنین کمپرسورهای پیچ دوتایی از دو روتور مارپیچ مارپیچی تشکیل شده اند که معمولاً دارای پیچ ثابت و پروفیل روتور هستند و برای فرایند کارآمد بهینه شده اند.
پیچ روتورهای کمپرسور پیچ به صورت فاصله محوری بین نوک لوب های متوالی تعریف می شود. این شکل پایین یک کمپرسور دو پیچ را نشان می دهد که از محفظه فشرده سازی تشکیل شده توسط روتورهای مارپیچ و پوشش تشکیل شده است. چنین دامنه هایی شامل محفظه اصلی ، مسیرهای نشتی و درگاه های روتور است.
روتورهای با گام متغیر توسط Gardner در سال 196 ثبت اختراع شد. اینها هنوز به دلیل کمبود تکنیکهای کارآمد و اقتصادی برای تولید آنها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.
شکل بالا پیکربندی روتور دو پیچ را با گام متغیر نشان می دهد. در ادبیات نشان داده شده است که برای همان طول روتور ، قطر ، زاویه بسته بندی و مشخصات لوب روتور ، روتورهای گام متغیر می توانند نسبت فشار بالاتر و مناطق بازتر بندر تخلیه بزرگتر با کاهش تلفات گاز را نسبت به روتورهای معادل یک گام ثابت فراهم کنند اعتقاد بر این است که می توان با روتورهایی با قطر متغیر ، نسبت فشرده سازی حتی بالاتر را نیز بدست آورد.