[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

وکیوم روغنی بلانچر

وکیوم روغنی بلانچر مهر و موم شده روغن (پمپ های پره ای دوار) پمپ های اصلی اکثر سیستم های خلا vac مورد استفاده در صنعت عملیات حرارتی هستند. آنها همچنین در ترکیب با پمپ تقویت کننده یا با هر دو تقویت کننده و پمپ ثانویه (“خلا high زیاد”) به عنوان یک پمپ “پشتی” شناخته می شوند ، به طور معمول سبک انتشار. در صورت عدم نیاز به خلا high زیاد و پایین آمدن سرعت پمپ ، می توان از پمپ پره دوار نیز به تنهایی استفاده کرد.
با توجه به شیوع پمپ های پره دوار ، برای طراحان و استفاده کنندگان از تجهیزات خلاء صنعتی مهم است که درک خوبی از عملکرد این پمپ ها داشته باشند. این مجموعه مقالات اصول عملکرد پمپ ، طراحی پمپ ، روغن پمپ ، طرح های یک مرحله ای در مقابل دو مرحله ای پمپ ، بالاست آلودگی و گاز (دستی و اتوماتیک) ، لوازم جانبی مشترک ، کاربردها ، عیب یابی و نگهداری پمپ را پوشش می دهد.

طراحی وکیوم روغنی بلانچر:

وکیوم روغنی بلانچر به گونه ای طراحی شده اند که استاتور پمپ در روغن غوطه ور شده و حاوی یک روتور است که به صورت خارج از مرکز نصب شده است. روتور شامل دو پره است که در شکافهایی با قطر مخالف قرار می گیرند. پره ها را می توان بهار بارگذاری کرد ، اما در غیر این صورت ، به نیروی گریز از مرکز اعتماد کنید تا به بیرون به دیواره استاتور فشار وارد کند. با چرخش روتور ، نوک تیغه ها همیشه با دیواره استاتور در تماس هستند.

با تحمل محکم ماشینکاری و مونتاژ می شود به طوری که شکاف بین بالای روتور و دیواره استاتور (که اغلب به آن “مهر و موم دو” گفته می شود) تقریباً 025/0 میلی متر (1.0 میل) است. این مهر و موم با روغن پر شده است ، و یک مهر و موم بین دو طرف ورودی و خروجی فراهم می کند. روغن از مخزن روغن به داخل پمپ گردش می یابد و از طریق دریچه خروجی با گاز پمپ شده تخلیه می شود.
چهار مرحله کار در یک وکیوم روغنی بلانچر معمول وجود دارد القایی اولین چرخش 180 درجه ای روتور ، گاز را به محفظه پمپاژ القا می کند. حجم اشغال شده توسط گاز به دلیل فضای هلالی شکل ایجاد شده توسط روتور نصب شده در افست افزایش می یابد. فشار گاز متناسب با افزایش حجم آن کاهش می یابد (قانون بویل). این گاز را به داخل پمپ می کشد و خلا required مورد نیاز را تولید می کند. انزوا بالاترین پره از درگاه ورودی عبور می کند و آن را از گاز پمپ شده خارج می کند. فشرده سازی با چرخش بیشتر ، گاز جلوتر از پایین ترین پره فشرده و گرم می شود و به دلیل کاهش فضای بین روتور و استاتور ، حجم آن کاهش می یابد. اگزوز کردن همانطور که پایین ترین پره به چرخش خود ادامه می دهد ، فشار در مقابل آن به اندازه کافی افزایش می یابد تا دریچه اگزوز را مجبور به باز شدن کند ، گاز را در فشار کمی بالاتر از اتمسفر تخلیه می کند.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

 

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *