[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]

پمپ وکیوم روتس بوستر

نام های مختلفی برای این دسته از پمپ ها وجود دارد: پمپ های ریشه ای ، دمنده های (Roots) یا تقویت کننده های مکانیکی. پمپ های ریشه ای دامنه کاربرد پمپ های به اصطلاح پشتی را برای فشارهای پایین تر ، به ویژه در برنامه های با بار گاز زیاد ، افزایش می دهند. دامنه اصلی کار آنها بین 1 mbar و 1 × 10-3 mbar است. با اتصال چندین پمپ از این دست ، می توان به فشارهای کاری پایین تر تا 1 × 10-4 mbar نیز دست یافت. در مورد پمپ های تقویت کننده ریشه کم فشار و بدون روغن ، دو لوب متقارن در محفظه کار می چرخند. در ترکیب با پمپ جابجایی (به عنوان مثال پمپ چرخشی پره ای) ، از دمنده های روت (Roots) اغلب در ایستگاه های پمپاژ استفاده می شود تا بتواند با خلا final نهایی زیاد به دبی بسیار زیاد برسد. پمپ های ریشه ای پمپ های جابجایی مثبت و بدون فشرده سازی داخلی هستند. این به طور کلی به این معنی است که آنها قادر به فشرده سازی مستقیم جو نیستند. دویدن در ترکیب با یک پمپ پشتیبان مربوطه همیشه کارساز است. هنگام انتخاب ترکیبی از پمپ پشتی و پمپ ریشه ها ، نسبت سرعت پمپاژ دو پمپ تعیین کننده است. به این درجه بندی گفته می شود. درجه بندی معمول بین 1: 2 و 1: 8 است. این بدان معنی است که پمپ های روت معمولاً دارای سرعت پمپاژ 2 تا 8 برابر بیشتر از پمپ پشتی متصل هستند. درجه بندی اختلاف فشار بین ورودی و خروجی پمپ ریشه ها را در محل کار مربوطه تعیین می کند. در اصل ، قدرت موتور مورد نیاز مستقیماً به این اختلاف فشار وابسته و متناسب است. برای جلوگیری از اضافه بار موتور و گرم شدن بیش از حد پمپ ، اختلاف فشار در پمپ ریشه نباید از یک مقدار خاص فراتر رود. Leybold انواع مختلفی از پمپ های Roots را ارائه می دهد که به روش های مختلف در برابر بارهای بیش از حد محافظت می شوند. در حالی که پمپ های Roots کلاسیک توسط یک سوئیچ فشار محافظت می شوند ، پمپ های Root که توسط مبدل های فرکانس و پمپ های ریشه با خطوط بای پس داخلی کار می کنند ، می توانند به طور دائمی کار کنند.

پمپ های روتس ساده(کلاسیک)

پمپ های Classic Roots مجهز به موتورهای ساده نصب شده در فلنج یا یکپارچه هستند که مستقیماً با ولتاژ شبکه تغذیه می شوند و با سرعت ثابت کار می کنند. از آنجا که با افزایش فشار مکش ، بار موتور افزایش می یابد ، ممکن است این پمپ های ریشه فقط زیر فشار معینی برش داده شوند. بنابراین ، این نوع فقط برای چرخه های پمپاژ بسیار طولانی یا برای عملکرد ثابت در فشار کم مناسب است. برای پمپاژ سریع و چرخه ای ، روشن و خاموش کردن مرحله Roots به طور مداوم عملی نیست. به منظور محافظت قابل اعتماد از پمپ Roots ، همیشه به فشار سنج نیاز است تا نقطه برش پمپ را کنترل کند. اصول زیادی برای مهر و موم کردن شافت محرک در خلا در برابر فشار جوی موجود است. با سه سری مختلف WA ، WS و WH Leybold راه حل های مناسب برای نیازهای مختلف را در اینجا ارائه می دهد.

پمپ ها با مبدل فرکانس

 یک راه حل زیبا و بسیار کارآمد برای محافظت از پمپ های روتس در برابر اضافه بار استفاده از مبدل های فرکانس است. این مبدل ها سرعت موتور پمپ را با بار تطبیق می دهند و عملکرد ایمن را در تمام محدوده های کاری امکان پذیر می کنند. در فشار زیاد ، پمپ آهسته تر می چرخد ​​و تا رسیدن به حداکثر سرعت به فشارهای کمتری شتاب می گیرد. علاوه بر این ، تمام پمپ های ریشه های Leybold با استفاده از کنترل کننده های فرکانس نیز می توانند با سرعتی بالاتر از نسخه Direct-Online مربوطه کار کنند. این اجازه می دهد تا سرعت پمپاژ قابل دستیابی در منطقه فشار پایین به طور قابل توجهی افزایش یابد. پمپ های Leybold Roots با مبدل های فرکانس یکپارچه در دسترس هستند و همچنین می توانند با مبدل های خارجی کار کنند.

روتس پمپ ها با خط بای پس(bay pass)

روش دیگر برای حفظ اختلاف فشار در پمپ Roots زیر مقدار حیاتی Δpmax ، برگرداندن مقداری از گاز پمپ شده به قسمت مکش پمپ ریشه است. این کار با استفاده از یک خط داخلی ، اصطلاحاً بای پس انجام می شود که توسط یک شیر دیفرانسیل فشار کنترل می شود. جریان برگشتی حاصل باعث کاهش جریان گاز رسانده شده موثر و در نتیجه اختلاف فشار در پمپ می شود. بنابراین ، پمپ ریشه ها از قبل می توانند با فشار اتمسفر روشن شوند و نظارت بر فشار ورودی نیز ضروری نیست. مزیت خط بای پس نسبت به مبدلهای فرکانس واکنش بسیار سریع سوپاپها و توانایی حفظ سرعت چرخش پمپ است. در چرخه های بسیار کوتاه پمپاژ ، پمپ با خط بای پس می تواند به یک مزیت سرنوشت ساز برسد. به هر حال ، در شرایط خاص ترکیبی از مبدل فرکانس و خط بای پس نیز ممکن است برای به دست آوردن عملکرد مطلوب پمپ منطقی باشد. انواع پمپ با خط بای پس یکپارچه برای هر یک از سری های WA ، WS و WH موجود است. این پمپ ها با اختصارات WAU ، WSU یا WHU مشخص می شوند. صنایع وکیوم پمپ آسیا با ما همراه باشید. [/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *