[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

 پمپ وکیوم جت(Jet Vacuum Pumps)


فناوری پمپ وکیوم جت وکیوم پمپ یا پمپ خلاء بیشتر و بیشتر در تبخیر خلاء یا وکیوم، ، تبلور ، تقطیر ، تصعید ، خشک کردن ، غلظت فشار منفی ، کم آبی ، جذب واکنش شیمیایی و انتقال خلا vac مواد موجود در نفت ، صنایع شیمیایی ، داروسازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. اما فناوری وکیوم یک دانش مرزی است. صنعت وکیوم چین بر اساس هضم و جذب محصولات اتحاد جماهیر شوروی سابق ، ایالات متحده ، ژاپن و آلمان پس از آزادی توسعه یافت.
اگرچه در سالهای اخیر تعداد تولید کنندگان تجهیزات خلاء در چین رشد کرده است ، اما بسیاری از تولیدکنندگان در مورد نحوه استفاده و انتخاب پمپ وکیوم تولید شده توسط آنها در فرآیندهای مختلف ، کاملاً روشن نیستند ، که بسیار گسترده است. انتخاب کاربران بزرگ ناراحتی بزرگی را به همراه دارد.

اصل کارپمپ وکیوم جت و مزایا و معایب آن:

پمپ وکیوم جت یک پمپ انتقال حرکت است که از جت پرسرعت تولید شده توسط افت فشار اثر ونتوری برای انتقال گاز به خروجی استفاده می کند. به پمپ وکیوم جت آب ،پمپ وکیوم جت بخار ،پمپ وکیوم جت سری بخار آب ، پمپ خلا جت ترکیبی آب و بخار تقسیم می شود. پمپ خلاء جت به دلیل دامنه خلاء wide وسیع ، مکش مستقیم گازهای چگالنده مانند بخار مکش و محیط گرانول ، ساختار ساده ، کارایی آسان ، نگهداری جزئی از اجزای غیر عامل ، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف به طور گسترده ای در عملیات شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته است. اصول کار پمپ وکیوم جت در زیر شرح داده شده است.

(1) اصل و ساختارپمپ وکیوم جت آب:

ترکیب تجهیزات پمپ وکیوم جت آب ساختار آن را نشان می دهد. اصل کار آن این است که آب موجود در مخزن آب در گردش پس از کارکرد پمپ آب در گردش ، فشار و سرعت خاصی ایجاد می کند. آب با فشار و سرعت مشخص وارد محفظه آبگیر اجکتور آب می شود و از طریق چندین نازل Laval روی صفحه روزنه خارج می شود. جت پرسرعت خلاء را در محفظه مخلوط کردن اجکتور تشکیل می دهد و محیط تحت عمل وکیوم پمپ می شود.
وارد محفظه مخلوط کننده اجکتور شوید ، کاملاً با جریان آب پر سرعت در محفظه مخلوط مخلوط شده و پس از کاهش سرعت و افزایش فشار لوله Venturi ، در مخزن آب در حال گردش تخلیه کنید. گاز غیرقابل تغلیظ آزاد شده و بخار چگالش از خروجی سرریز مخزن آب سرریز می کند ، بنابراین کار به طور مکرر انجام می شود. این دارای مزیت نوع کم سطح ماشین ، خلا higher بالاتر از پمپ خلا ring حلقه آب است. با جایگزینی پمپ خلاء رفت و برگشتی  ، می تواند خازن پیش خنثی را لغو کرده و هزینه های کارکرد و سرمایه گذاری یکبار مصرف تجهیزات را ذخیره کند.

(2) اصل و ساختارپمپ وکیوم جت سری:

در جلوی اجکتور پمپ وکیوم جت ، یک یا چند پمپ خلاء jet جت بخار ، یعنی پمپ های خلاء دفع سری آب بخار ، به صورت سری وصل می شوند. ساختار پمپ های خلاء دفع سری بخار آب قابل مشاهده است. اصل کار آن این است که بخار اشباع شده یا بیش از حد گرم با فشار خاص پس از فشار فشرده سازی و شتاب گرفتن از طریق نازل Laval وارد محفظه مخلوط کننده اجاق بخار می شود ، که باعث می شود اتاق مخلوط کننده خلا تولید کند و محیط استخراج شده برای مخلوط شدن در محفظه مخلوط مکیده می شود با بخار کار پس از مخلوط شدن ، سیال از طریق دیفیوزر عبور می کند ، سرعت افت می کند و فشار بالا می رود تا جایی که به فشار پورت مکش بعدی برسد و به پمپ انژکتور بخار بعدی تخلیه شود. یا پمپ جت آب. این نوعی ماشین کامل سطح پایین با وکیوم relatively نسبتاً زیاد است که می تواند جایگزین حلقه آب واحد ریشه و واحد چرخان تیغه ریشه شود تا گاز چگالش را مستقیماً بمکد ، اما دارای مقدار محدودی از گاز غیر قابل تغلیظ در خلاء high زیاد است.

(3) اصل و روش کارپمپ وکیوم جت (بخار)جدید با بازده بالا:

نوع جدیدی از پمپ وکیوم جت بخار با بازده بالا از یک یا چند پمپ جت بخار مرحله ای و کندانسورهای بازده بالا تشکیل شده است. بخار اشباع شده یا بیش از حد گرم شده تحت فشار معینی پس از فشار فشرده سازی و شتاب گرفتن از طریق نازل لاوال وارد محفظه مخلوط کننده دستگاه برش بخار می شود. محفظه اختلاط خلا ایجاد می کند و محیط استخراج شده به محفظه مخلوط مکیده می شود تا با بخار کار مخلوط شود. سیال مخلوط کننده از پخش کننده عبور می کند و سرعت کاهش می یابد. اجکتور بخار پس از رسیدن به فشار پورت مکش مرحله بعدی به مرحله بعدی تخلیه می شود. پس از ورود مایع مخلوط تخلیه شده توسط دستگاه برش بخار در جلوی خازن به کندانسور با بازده بالا ، بدن بخار چگالشی به گاز مایع و غیرقابل تغلیظ خنک می شود و با آب خنک کننده از کندانسور خارج می شود (به نمودار جریان فرآیند مراجعه کنید) پمپ وکیوم اخراج بخار با بازده بالا). در هر ارتفاعی قابل نصب است و مقدار گاز غیر قابل تغلیظ در محیط مناسب برای مکش نسبتاً کم است. بیشتر فرآیند بدنه بخار متراکم است. با تعویض پمپ وکیوم jet جت بخار سنتی چند مرحله ای می تواند بیش از 60٪ بخار کار را ذخیره کند.

(4) اصل کار جریان جریان وپمپ وکیوم جت ترکیبی آب بخار آب:

این مجموعه از یک پمپ وکیوم جت آب و بخار تشکیل شده است که پشت اولین کندانسور پمپ جت بخار سنتی قرار دارد. اصل کار آن را می توان در نمودار جریان پمپ وکیوم جت ترکیبی بخار آب مشاهده کرد. بر نقص های پمپ وکیوم جت بخار و پمپ وکیوم جت آب غلبه می کند و بازی کاملی را به مزایای آنها می بخشد. این نه تنها می تواند به خلا working کاری بالاتر برسد ، بلکه دارای ظرفیت پمپاژ بیشتری نیز می باشد. در مقایسه با پمپ وکیوم بخار جت چند مرحله ای ، می تواند بیش از 50٪ بخار کار ، 30٪ آب خنک کننده صرفه جویی کند ، نیازی به تجهیز پمپ راه اندازی نیست و زمان برج پمپاژ کوتاه تر است.

نکته) قابل ذکر درباره پمپ وکیوم جت این است که در شرکت صنایع وکیوم پمپ آسیا تعمیرات تخصصی پمپ وکیوم جت انجام میگردد جهت کسب اطلاع از انجام تعمیرات پمپ وکیوم جت با ما تماس بگیرید.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *