چگونه روغن پمپ وکیوم مناسب را انتخاب کنیم؟
روغن پمپ وکبوم

[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

چگونه روغن پمپ وکیوم مناسب را انتخاب کنیم؟

روغن پمپ وکبوم:یکی از کلیدهای مناسب نگه داشتن پمپ وکبوم شما در اطمینان از عملکرد صحیح آن و مطابقت کامل روغن یا مایعات روانکاری با عملکرد آن است. فراتر از کاهش اصطکاک ، روغن پمپ وکبوم شما در خنک سازی ، کنترل آلودگی ، محافظت در برابر خوردگی و ایجاد آب بند مایع در پمپ کمک می کند. بسته به کاربرد شما ، نوسانات روغن ، فشار بخار و گرانروی همه در دستیابی به حداکثر عملکرد نقش دارند.

نوسانات و فشار بخار:

روغنی با نوسانات بالا با افزایش دما به احتمال زیاد از مایع به بخار تبدیل می شود. فشار بخار فشاری است که مولکولهای روغن سعی می کنند از روغن به عنوان بخار خارج شوند ، زیرا تمایل به تبخیر مایعات وجود دارد. معنی این امر این است که فشار بخار کمتری ترجیح داده می شود زیرا تبخیر کمتر به معنی واریانس فشار کلی است و پمپ کارایی بیشتری دارد.

ویسکوزیته روغن وکیوم:

در هنگام انتخاب روغن پمپ وکیوم ویسکوزیته اغلب مورد توجه قرار می گیرد. ویسکوزیته یک مایع اندازه گیری مقاومت آن در برابر جریان است – بنابراین گرانروی کم نازک و روان است در حالی که ویسکوزیته بالا ضخیم و چسبنده است. این با توجه به اندازه مولکولهای مایع تعیین می شود. نکته اساسی این است که با افزایش دما ، ویسکوزیته سیال کاهش می یابد و می تواند بر جریان روغن و همچنین مهر و موم بین اجزا تأثیر بگذارد.
به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید پمپ مورد نیاز و کاربرد شما چیست ، بنابراین می توانید روغن مناسب را برای روان نگه داشتن کار انتخاب کنید.

مواد افزودنی پمپ وکیوم:

مواد افزودنی در روغن موتور با آنچه در روغن پمپ وکیوم یافت می شود متفاوت است زیرا عملکردهای کاملاً متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، روغن موتور ممکن است حاوی بازدارنده های زنگ زدگی باشد که از مایع پایه جدا شده و به عنوان بقایای صمغی به خدمات داخلی منتقل می شود. با این وجود روغن پمپ وکیوم برای استفاده در پمپ خلا تصفیه می شود و ممکن است حاوی مواد افزودنی برای مقاومت در برابر خوردگی ، ضد اکسیداسیون و ضد کف باشد.
درک عملکرد مورد نیاز پمپ وکیوم بسیار مهم است زیرا روغن در شرایط دما و فشار بالا واکنش متفاوتی نشان می دهد و روغن نامناسب می تواند به پمپ خلا آسیب برساند در حالی که روغن مناسب می تواند عمر طولانی و سالم تجهیزات را افزایش دهد.

تفاوت بین روغن موتور و روغن وکیوم:

یک روغن روانکاری است که مخصوص پمپ خلا of تجهیزات وکیوم تولید شده و به روغن معدنی و روغن مصنوعی تقسیم می شود. روغن پمپ وکیوم به توانایی ضد امولسیون قوی نیاز دارد و روغن پمپ وکیوم با کارایی و گرانروی مناسب باید مطابق مقررات سازنده تجهیزات انتخاب شود. روغن پمپ وکیوم از پایداری اکسیداسیون برخوردار است: در صورت تماس مستقیم با هوا ، رزین و مواد اولیه شیمیایی برای مدت طولانی در معرض تخریب ، کار آسانی نیست. این می تواند تشکیل فیلم رنگی مضر و آلودگی روغن را کاهش دهد و چرخه طولانی تغییر روغن را فراهم کند. ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی: این می تواند یک فیلم ضد خوردگی بسیار موثر بر روی سطح فلز تشکیل دهد ، به طوری که از خوردگی سیستم ناشی از استنشاق گاز خورنده و آب جلوگیری می کند. می تواند به سرعت آب موجود در روغن را جدا کرده و به درجه خلاء مورد نیاز برسد. دارای فشار بخار کم برای جلوگیری از جریان برگشت روغن و انتشار از حفره پمپ به سیستم وکیوم است. بنابراین اطمینان حاصل شود که خلا محدودیت کافی وجود دارد.
روغن موتور ، یعنی روغن روان کننده موتور ، می تواند نقش روغن کاری ، تمیز کردن ، خنک سازی ، آب بندی ، کاهش سایش ، ضد زنگ ، ضد خوردگی و غیره را بازی کند. موتور قلب ماشین است. سطوح فلزی زیادی در موتور وجود دارد که با یکدیگر می مالند. این قطعات سریع حرکت می کنند و محیط ضعیف است. دمای کار می تواند از 400 درجه سانتیگراد تا 600 درجه سانتیگراد باشد در چنین شرایط سخت کاری ، تنها روغن روانکاری مناسب می تواند سایش قطعات موتور را کاهش دهد و عمر مفید را افزایش دهد. روغن موجود در بازار را می توان به دلیل داشتن روغنهای پایه متفاوت ، به سادگی به روغن معدنی و روغن مصنوعی تقسیم کرد (روغن نباتی به دلیل تولید کم در آن موجود نیست). روغن مصنوعی را می توان به سنتز کل و نیمه سنتز تقسیم کرد. روغن کاملاً مصنوعی بالاترین درجه است. روغن موتور از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. روغن پایه جزء اصلی روغن روانکاری است که خصوصیات اساسی روغن روانکاری را تعیین می کند. مواد افزودنی می توانند عملکرد روغن پایه را جبران کرده و بهبود بخشیده و برخی از خواص جدید را به دست دهند. این قسمت مهمی از روغن روانکاری است. روغن پایه به طور عمده به روغن پایه معدنی و روغن پایه مصنوعی تقسیم می شود. روغن پایه معدنی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف آن بسیار زیاد است (حدود 95٪). با این حال ، در برخی از برنامه ها ، باید از محصولات مخلوط با روغن پایه مصنوعی استفاده شود.

مواردی که در استفاده روغن پمپ وکیوم نیاز به توجه دارد:

به منظور اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم وکیوم، باید از ورود آلاینده ها مانند ناخالصی های مکانیکی و آب به فرآیند استفاده ، ذخیره سازی و حمل و نقل جلوگیری شود تا از این طریق بر عمر مفید روغن وکیوم و عملکرد طبیعی سیستم.
(2) روغن باقیمانده اغلب حاوی بسیاری از آلاینده ها و محصولات پیری است که به طور جدی بر کیفیت خدمات و عمر مفید روغن جدید تأثیر می گذارد. بنابراین ، هنگام تعویض روغن ، باید مخزن روغن و مدار روغن تمیز شود. روغن جدید را به قسمت مکش پمپ بریزید ، شافت پمپ را با دست به آرامی بچرخانید ، محفظه پمپ را تمیز کرده و روغن باقیمانده را تخلیه کنید. عامل تمیز کردن را چندین بار تکرار کنید.
(3) مارک ها و انواع مختلف روغن پمپ وکیومکیفیت متفاوتی دارند. در صورت مخلوط شدن ، ممکن است کیفیت روغن پمپ وکیومتغییر کند. بنابراین ، انواع مختلف روغن پمپ وکیوم را نمی توان مخلوط کرد.
(4) هنگامی که در حلال ، بخار آب و گاز خورنده استفاده می شود ، پس از استفاده باید مرتباً بررسی شود. هنگامی که امولسیون روغن یا رقیق می شود تا بر عملکرد آب بندی پمپ خلا تأثیر بگذارد ، روغن باید تغییر کند.
(5) هنگامی که پمپ خلا استفاده می شود ، تشکیل آب میعانات در پمپ خلاء آسان است. هنگامی که آب و روغن با هم مخلوط می شوند ، به راحتی می توان روغن را امولسیون و خراب کرد و به پمپ خلا damage آسیب رساند.

چگونه روغن موتور واقعی و نادرست را تشخیص دهیم؟

اول ، این به ظاهر بسته بستگی دارد. روکش مهر روغن مارک معروف یک پوشش یکبار مصرف است. در شکاف کاغذ قلع آب بندی وجود دارد. روی کاغذ حلبی علائم خاصی از سازنده وجود دارد. بدون این خصوصیات ، ممکن است روغن تقلبی باشد. علاوه بر این ، برای جلوگیری از جعل و تقلب ، برچسب برچسب ، پایین قوطی ، قسمت داخلی درب و دسته روغن مارک معروف علائم خاصی دارند. اگر عناصر غیرقانونی بسته بندی خود را جعلی جلوه دهند ، با مقایسه دو بسته بیرونی می توان آنها را تشخیص داد.
دوم مشاهده محصولات نفتی است. رنگ روغن واقعی سبک و شفاف است ، بدون ناخالصی ، جامد معلق ، رسوب ، سیالیت خوب هنگام لرزش وجود دارد. روغن جعلی یا رنگ روغن عمیق است ، یا ناخالصی ها و رسوبات وجود دارد ، یا طعم آن قوی و تحریک کننده است. سیالیت هنگام لرزش ضعیف است ، یا سیم با دست کشیده می شود.

بطور کلی 3 نوع فرآورده روغن تقلبی وجود دارد:

یکی استفاده از روغن زائد بازیابی شده برای پر شدن و بازاریابی پس از تصفیه است. دوم استفاده از مخلوط روغن پایه خالص و بدون افزودنی است. سوم ، خرید پر کردن روغن درجه پایین ، با پایین تر از خوب است. به طور کلی ، رنگ روغن روانکاری جعلی به گونه ای تنظیم می شود که معادل روغن واقعی باشد. از طریق مقدمه فوق ، اکنون می دانیم که تفاوتی بین روغن پمپ وکیوم و روغن موتور وجود دارد. اگر تفاوتی وجود نداشته باشد ، باید روغن پمپ وکیوم یا روغن پمپ خلاء روغن نامیده شود. از نام روغن پمپ وکیوم باید احساس کرد که این روغن مخصوص تجهیزات وکیوم است.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]