محاسبه سایز پمپ وکیوم برای سی ان سی چوب و ام دی اف

[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

پمپ وکیوم برای سی ان سی چوب و ام دی اف

پایین نگه داشتن خلاء AC در روترهای CNC

تعیین میزان وکیوم برای نگه داشتن قطعات روی روتر CNC شما مرحله مهمی در هنگام آماده سازی برای خرید پمپ خلاء vac است. چندین متغیر دیگر وارد معادله می شوند ، که همچنین باید مورد توجه قرار گیرند. کاربران روتر CNC معمولاً از یک یا چند پمپ خلا برای ایجاد خلاء برای نگه داشتن قطعات کار روی میز روتر استفاده می کنند.

این مورد در مورد موادی مانند چوب ، پلاستیک ، آلومینیوم و سایر مواد غیر مغناطیسی اعمال می شود. یک مزیت قابل توجه Chucking خلاء that این است که می توان قطعات کار را با قدرت زیادی روی میز روتر نگه داشت در حالی که از آسیب یا اعوجاج قطعات جلوگیری می کند و همچنین نیاز به وسایل را از بین می برد.

با استفاده از گلدانهای لاستیکی جداگانه مانند سیستم Carter Pod که برای قطعات کوچکتر انتخاب ترجیح داده می شود ، یا با نصب تخته MDF روی میز روتر و کشیدن خلاء the از طریق صفحه برای پایین آوردن قطعاتی که ماشینکاری می شوند ، می توان به خلأ در خلا دست یافت. روی تخته MDF.

هدف از این مقاله توضیح رابطه بین سطح خلاء و نیروی نگهدارنده است. برای پمپ های خلا vac صنعتی درجه خلا of بر حسب اینچ جیوه (جیوه) بیان می شود.

فشار فشار سنجی در سطح دریا 30 اینچ جیوه یا 14.7 پوند در اینچ (PSI) است. با ایجاد یک خلاuum در کانالهای جدول روتر زیر صفحه MDF ، ما با استفاده از فشار فشار سنجی فشار وارد می کنیم تا به قطعه کار بالای صفحه MDF فشار وارد کنیم. درجه خلائی که می توانیم بدست آوریم بستگی به کیفیت مهر و موم بین میز روتر و صفحه MDF ، میزان نشتی از طریق صفحه MDF و اندازه قطعه کار در رابطه با اندازه میز روتر دارد. هرچه قطعه کار کوچکتر باشد ، نشت بیشتری از طریق صفحه MDF ایجاد می شود و بنابراین ظرفیت پمپ خلاء مورد نیاز برای رسیدن به سطح خلا required مورد نیاز بیشتر است.

علاوه بر این ، با مسیریابی قطعات بیشتر و قرار گرفتن در معرض بیشتر صفحه MDF ، میزان نشتی افزایش می یابد. نیروی نگهدارنده مورد نیاز به نوع و کیفیت ابزارهای روتر و نیروی تولید شده توسط قطعه برش و سرعت تغذیه بستگی دارد.

به عنوان یک قاعده کلی ، متوسط ​​نیروی نگه داشتن یک قطعه باید حدود 2000 پوند باشد.

ارتفاع در نیروی نگهداری تأثیر دارد و باید به ویژه در قسمتهای کوچکتر مورد توجه قرار گیرد.

باید فهمید که یک پمپ خلاء size با اندازه مشخص ، که هنگام کار روی روتر CNC با قطعه کار با اندازه مشخص و مقدار نشت هوا ، در سطح دریا به خلاء 20 “Hg می رسد ، به همان سطح خلاء at در 5000 فوت ارتفاع زیر شرایط مشابه این را می توان به شرح زیر توضیح داد: ظرفیت ورودی برای همه پمپ های خلاء در ACFM یا CFM واقعی در شرایط ورودی اندازه گیری می شود. نشت هوا از طریق صفحه MDF و مهر و موم ها در CFM تحت شرایط جوی اندازه گیری می شود.

نسبت فشار حجم با فرمول P1 x V1 = P2 X V2 محاسبه می شود مثال زیر رابطه را نشان می دهد: فرض کنید کل نشت هوا 100 SCFM در سطح خلا 20 “Hg در سطح دریا باشد ، فشار بارومتری 30” Hg است. P1 = 30 “Hg ، V1 = 100 SCFM ، P2 = (30 – 20) = 10” Hg مطلق.

ظرفیت ورودی پمپ خلا calculated محاسبه شده: (30 x 100) / 10 = 300 ACFM در 20 “Hg. برای رسیدن به همان سطح خلاء در ارتفاع 5000 فوت که فشار بارومتری 25 “Hg باشد ، ظرفیت واقعی پمپ مورد نیاز خواهد بود: P1 = 25 “Hg ، V1 = 100 CFM ، P2 = (25 – 20) = 5” Hg مطلق و V2 = (25 x 100) / 5 = 500 ACFM در خلاء level سطح معادل 25 “Hg.

فیلتراسیون ورودی: صنعت نجاری احتمالاً یکی از سخت ترین کاربردها برای پمپ های خلاء به دلیل شرایط عملیاتی غبارآلود و غبارآلود است و بنابراین استفاده از فیلتراسیون ورودی موثر و نگهداری مناسب با تمیزکاری منظم بسیار مهم است. عدم نگهداری باعث افزایش گرد و غبار چوب به پمپ خلاء و پارگی احتمالی عنصر فیلتر می شود. همچنین باعث کاهش فشار فشار بر روی فیلتر و در نتیجه کاهش ظرفیت پمپ و سطح خلا می شود.

به عنوان مثال: در سطح خلاء 24 “Hg ، افت ظرفیت پمپ 33٪ در افت فشار 2” Hg و 50٪ در 3 “Hg است. به دلیل بار زیاد گرد و غبار ، افت فشار می تواند به سرعت افزایش یابد. بنابراین بسیار توصیه می شود که یک سیستم فیلتراسیون ورودی دو مرحله ای نصب کنید که به موجب آن مرحله اول از فیلتر جداسازی سیکلونیک برای جداسازی ذرات بزرگ و به دنبال آن یک فیلتر کارآمد 10 میکرونی استفاده کند. هنگام تمیز کردن فیلتر ورودی باید مراقبت مناسب انجام شود.

با ضربه زدن به دیوار یا سطل آشغال مطمئن شوید که فیلتر ورودی پاره نشود. در استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن فیلترها نیز باید دقت شود زیرا ممکن است فیلتر در اثر نیروی هوا پاره شود.

 

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]