تحمل بخار آب و آب بندی با گاز در وکیوم
تحمل بخار آب و آب بندی با گاز در وکیوم

[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

تحمل بخار آب و آب بندی با گاز در وکیوم

تحمل بخار آب pw حداکثر فشار بخار آب است که پمپ خلا vac می تواند بخار آب خالص خالص را در شرایط عادی محیط به طور مداوم دریافت و جابجا کند (20 درجه سانتیگراد ، p0 = 1013 hPa). این را می توان از سرعت پمپاژ ، جریان بالاست گاز ، رطوبت نسبی و فشار بخار اشباع در دمای پمپ محاسبه کرد.

تحمل بخار آب:

pW تحمل بخار آب
qpV ، جریان بالاست گاز بالاست
S سرعت پمپاژ پمپ
pS فشار بخار اشباع بخار آب در دمای گاز خروجی
pa فشار جزئی بخار آب در هوا
p0 فشار اتمسفر
α ضریب تصحیح ، بدون بعد
ضریب تصحیح این واقعیت را در نظر می گیرد که برای باز کردن دریچه خروجی فشار بیشتری نسبت به فشار اتمسفر لازم است. در مثال ما α را می توان 1.1 فرض کرد.

تحمل بخار آب دارای ابعاد فشار است و در hPa بیان می شود.

DIN 28426 استفاده از یک فرآیند غیر مستقیم برای تعیین تحمل بخار آب را توصیف می کند. تحمل بخار آب با افزایش دمای اگزوز پمپ و جریان بالاست گاز qpV ، بالاست افزایش می یابد. در فشار محیط بالاتر کاهش می یابد.

بدون بالاست گاز ، پمپ خلا با دمای خروجی کمتر از 100 درجه سانتیگراد قادر به جابجایی حتی مقادیر کمی بخار آب خالص نخواهد بود. اگر بخار آب بدون بالاست گاز پمپ شود ، میعانات در روغن پمپ حل می شود. در نتیجه ، فشار پایه افزایش می یابد و میعانات می تواند باعث آسیب خوردگی شود.

ظرفیت بخار آب حداکثر حجم آبی است که پمپ خلاء می تواند به صورت بخار آب به طور مداوم در شرایط محیطی 20 درجه سانتیگراد و 1013 اسب بخار جذب و جابجا کند.

ظرفیت بخار آب:

qm ، آب ظرفیت بخار آب
M توده مولی آب
R ثابت گاز عمومی
T دمای مطلق
ظرفیت بخار آب در g · h-1 بیان می شود. بنابراین سرعت جریان جرم بخار آب است. از نماد cW (ظرفیت بخار آب) معمولاً برای بیان این فرمول استفاده می شود.

آب بندی با گاز:

هنگام پمپاژ گاز فرایند خورنده ، خطر حمله گاز به قسمت های پمپ وجود دارد. برای مقابله با این خطر ، قطعات حساس باید توسط جریان مداوم گاز بی اثر محافظت شوند. بنابراین پمپ ها با یک سیستم ورودی گاز ویژه مجهز می شوند که از طریق آن گاز در مکان های مشخص شده به سیستم پمپاژ جریان می یابد. در پمپ های توربو مولکولی ، عمدتا یاتاقان ها و محفظه موتور نیاز به محافظت دارند. مصرف گاز آب بندی در محفظه موتور در برابر واکنش های شیمیایی توسط گازهای تهاجمی با اجزای روان کننده یا یاتاقان های حساس به خوردگی و همچنین از ورود گرد و غبار و ذرات به مخزن روان کننده و مخلوط شدن با روان کننده محافظت می کند. استفاده از گاز آب بندی برای محافظت از موتور و جلوگیری از ورود ذرات و ایجاد تماس بین شافت و یاطاقان اضطراری ، به عنوان مثال ، برای توربو پمپ های بدون روان کننده نیز توصیه می شود.

علاوه بر گاز پانسمان برای یاتاقان ها ، پمپ های پشتی خشک با قابلیت پردازش همچنین دارای گاز تصفیه تزریق شده به مراحل پمپاژ منفرد پمپ فرآیند هستند. جریان گاز تصفیه وابسته به فرآیند با استفاده از تنظیم کننده های فشار در بالادست نازل های کالیبره شده یا تنظیم کننده های جریان (کنترل کننده های جریان جرم یا MFC) تنظیم می شود و توسط سنسورهای فشار و سوئیچ ها کنترل می شود.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]