[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]

کمپرسور اسکرو روغنی(Screw Compressor Oil)

اجزاکمپرسور اسکرو روغنی می توان بیا کرد بسیاری از اجزای حیاتی در کمپرسورهای هوای دوار دخیل هستند و روانکاری که ما از آن استفاده می کنیم از اهمیت حیاتی در روند کار برخوردار است. دستگاه های اسکرو برای روانکاری بلبرینگ ، تمیزی سیستم ، حذف آب ، آب بندی ، و همچنین انتقال گرما ، به شدت به این مایعات اعتماد می کنند.
این مایعات در یک محیط بسیار بخشنده کار می کنند و باید در شرایطی که به طور معمول در سایر کاربردهای روان کننده عذاب آور تلقی می شود ، عملکرد خوبی داشته باشند.
ما آن را با سرعت بالا ، از طریق دماهای سوزان اجرا می کنیم ، در حالی که آن را با آب منفجر می کنیم. با گذشت سالها ، اندازه هوا کاهش یافته و سریعتر تبدیل می شود ، و جمع روغن هر روز کوچکتر می شود ، دمای داخلی را افزایش می دهد و بارهایی را که این روان کننده ها باید تحمل کنند افزایش می دهد.
درک اصول سیستم روغن می تواند به ما کمک کند تا اهمیت روان کننده را درک کرده و در صورت وجود نشانه های مشکل برخی نکات را ارائه دهیم.
در این مقاله ، ما به بررسی اجزای اصلی در سیستم روغن و برخی از مشکلات رایج مرتبط با آنها خواهیم پرداخت. اجزای اصلی را می توان در دستگاه های پیچ تزریق روغن یافت ، اما بسته به سازنده ، ممکن است در نحوه عملکرد آنها در حلقه تفاوت وجود داشته باشد.
ما شروع خود را از طریق حلقه در همان مکان شروع خواهیم کرد: مخزن روغن. این مخزن جایی است که روغن برای استفاده در سیستم ذخیره می شود. معمولاً در قسمت پایین سیلندر مخزن مانند واقع شده است ، همچنین اجزای استفاده شده در فرایند جداسازی هوا / روغن را در خود جای داده است.
این به طور معمول یک اجزای بدون دردسر در مخزن است ، اگرچه برخی شرایط باعث خرابی زودرس و آلودگی می شود. بیشتر مشکلات مربوط به مخزن ناشی از آب است. اگر به دلیل دمای پایین روغن ، مقدار دسترسی آب در مخزن جمع شود یا فرآیند جداسازی نتواند آب را از گرمای فشرده سازی بخار کند ، می تواند به مدت طولانی بر روی روانکار تأثیر منفی بگذارد. این تجمع آب نه تنها می تواند با جایگزینی روغن در مناطق روانکاری شده به ماشین آسیب برساند ، بلکه می تواند باعث خوردگی در مخزن شود و منجر به آلودگی ذرات و فلزات ناخواسته شود.
مخزن به طور معمول نقطه کم ما در سیستم است ، بنابراین خطر آلودگی هوا یا ذرات معلق از طریق ورودی ، جدا شدن و تجمع در قسمت پایین مخزن وجود دارد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، روان کننده می تواند تعداد زیادی ذرات ، یا فلزات ناخواسته را در تجزیه و تحلیل روغن نشان دهد - و حتی می تواند تکنسین ها را گمراه کند حتی پس از تغییرات روان کننده تازه. از آنجا که این ذرات وقت دارند تا در مخزن قرار بگیرند ، تغییرات روغن آنها را به طور موثر حذف نمی کند.
ما می توانیم با مشاهده تجزیه و تحلیل روغن برای محتوای آب ، اطمینان از به حداقل رساندن رطوبت بیش از حد و همچنین تمیز کردن و بازرسی دوره ای مخزن از مخزن روغن ، از آنجا مراقبت کنیم.

فیلترروغن(oil filter):

فیلتر رو غن کمپرسور اسکرو روغنی روغن از مخزن از طریق مجاری ورودی کوچک در خارج از پایه فیلتر عبور می کند و از طریق یک شکاف در نزدیکی سمت بسته پوسته فیلتر ، جایی که از طریق یک میانه فیلتر عبور می کند ، مجبور می شود ، سپس از درگاه مرکزی رشته ای و پایین دست خارج می شود. فیلتر کردن این فیلترها در از بین بردن ذراتی که ممکن است از هوای خارج بلعیده شوند ، از طریق ورودی بسیار موثر هستند. سایر آلودگی ها نیز می توانند در رسانه ها گیر بیفتند و از آسیب رسیدن کمپرسور هوا جلوگیری کنند. به عنوان مثال می توان به جامداتی اشاره کرد که ممکن است در فرآیند تجزیه از ماده روان کننده تشکیل شده باشند ، از مواد خیس مانند فلزات از قسمت های مرطوب که مواد تخلیه و تخریب مواد تخلیه شده شروع به سایش می کنند ، استفاده کنند. بسیاری از این فیلترها دارای دریچه فنری داخلی در ورودی رسانه هستند. که وقتی روغن بیش از حد ضخیم باشد و بتواند از طریق فیلتر عبور کند ، محیط را باز و دور می زند. این نوع فیلترها این مزیت را دارد که از ماشین در برابر گرسنگی روغن محافظت می کند در حالی که روان کننده سرد است و گرانروی بیشتری دارد. همانطور که روغن به دمای کار می رسد ، دریچه آب بندی می شود و مایع را از طریق رسانه ها ارسال می کند. این فیلترها یک ماده اصلی نگهداری هستند و برای اطمینان از مخزن روغن بدون ذرات باید مرتباً تعویض شوند. اگر این فیلترها کاملاً مسدود شوند ، سیستم روان کننده را گرسنه می کنند و می توانند آسیب های فاجعه باری وارد کنند. اگر مهر و موم حلقه O در اطراف فلنج خراب شود ، یا فیلتر نتواند به درستی نشست کند ، آنها همچنین یک نقطه نشت مشترک را نشان می دهند.

شیر ترموستاتیک(Thermostatic Valve):

وظیفه این قطعه درکمپرسور اسکرو روغنی بدین صورت می باشد که دریچه روان کننده ما را بر اساس دما به سمت جزء بعدی خود هدایت می کند.
درست مثل روغن موتور در اتومبیل ، روان کننده کمپرسور هوا در یک محدوده دمایی خاص بهترین عملکرد را دارد. روان کننده های کمپرسور هوا در دمای اتاق دارای گرانروی یا ضخامت بسیار بالاتر از حد مطلوب در دمای کار هستند.
از آنجا که ما می خواهیم این دستگاه را در یک چرخه ثابت کار کنیم ، مایعات ساخته می شود تا هنگامی که به دمای کار خود برسد در عملکرد بهینه باشد. هنگامی که کمپرسور هوا برای اولین بار راه اندازی می شود ، و روغن سرد است ، این شیر روغن ما را مستقیم به داخل هوا هدایت می کند و کولر روغن را دور می زند.
این اطمینان می دهد که روان کننده به سرعت گرم می شود و می تواند به طور موثر تمام وظایفی را که از آن می خواهیم انجام دهد. هنگامی که روان کننده به دمای عملیاتی قابل قبولی رسید ، این دریچه جریان روغن را به سمت کولر روغن هدایت می کند تا دمای کار را حفظ کند و از گرم شدن بیش از حد روغن اطمینان حاصل کند.

خنک کننده روغن(Oil Cooler):

با این فرض که روان کننده در کمپرسور اسکرو روغنی ما به دمای کار خود رسیده باشد ، به کولر روغن پیام میدهد. از آنجا که روان کننده ما تحت اصطکاک شدید قرار گرفته و بیشترین افزایش دما را از گرمای فشرده سازی تحمل می کند ، روان کننده بسیار داغ خواهد شد. دما تأثیرات منفی زیادی بر روی روان کننده خواهد گذاشت. این باعث کاهش طول عمر مواد افزودنی کلیدی می شود که برای افزایش مقاومت برشی ، اصلاح ویسکوزیته ها ، جلوگیری از کف شدن بیش از حد و افزودنیهای بیشمار دیگر طراحی شده اند. دمای بالا تقریباً روی همه این مواد افزودنی تأثیر می گذارد. چالش دیگر در خود سهام پایه نهفته است که در صورت گرم شدن بیش از حد اسیدی می شود. اسید منجر به لاک می شود که می تواند باعث مسدود شدن اجزا ، کاهش کارایی و صدمه شدید شود. با یک کولر روغن موثر می توان از تمام این شرایط جلوگیری کرد.

کمپرسور هوا با خنک کننده هوا(Air-cooled Air Compressor):

این جزء کمپرسور اسکرو روغنی ، مانند رادیاتور موجود در اتومبیل شما ، مایعات را از طریق لوله های محصور در یک مجموعه از بدنه ها عبور می دهد ، طراحی شده برای بهینه سازی انتقال حرارت. اکثر کمپرسورهای هوای خنک کننده هوا دارای یک فن با ظرفیت بالا هستند که هوا را از طریق بافل ها و خارج از کابینت مجبور می کنند و مقدار زیادی گرما را از روان کننده خارج می کنند.
این فن ها مزیت اضافه شده در از بین بردن گرما از تمام اجزای داخل کابینت دارند و مهندسی خوبی نیز در طراحی کولر ، فن آن و خود کابینت نقش دارد ، تا اطمینان حاصل شود که جریان هوا برای حذف گرما بهینه است.
برای اطمینان از دستیابی به انتقال حرارت مناسب باید این کولرها تمیز و نگهداری شوند. وقتی سطوح خارجی این کولرها مقدار زیادی گرد و غبار یا بقایای دیگر هوا را که از طریق آن مجبور می شود جمع کنند ، انتقال حرارت می تواند مختل شود و باعث ایجاد دمای بالای روغن شود. به آسانی دمیدن هوای پاک از طریق کولر - و از بین بردن این تجمع - می تواند تأثیر شدیدی بر دمای عملکرد کمپرسور هوا بگذارد.
در داخل ، کولرها می توانند لاک یا لجن جمع کنند که می تواند روی دیواره های کولر جمع شود و روان کننده را از دیواره داخلی بسیار سردتر لوله عایق بندی کند. این را می توان غالباً با مواد افزودنی حلال تمیز کننده برداشته و یا کولر را با یک حمام شیمیایی جدا و تمیز کرد.

کمپرسور هوا با آب خنک(Water-cooled Air Compressor):

این ماشین ها در کمپرسور اسکرو روغنی به جای کولر هوا / روغن از مبدل حرارتی مایع استفاده می کنند. روان کننده از طریق یک سری لوله ها عبور می کند که به طور افقی از طریق یک استوانه که با یک محیط خنک کننده پر شده است عبور می کند. محیط خنک کننده بر روی یک حلقه تحت فشار کار می کند ، به طوری که مایع خنک کننده دائما از طریق مبدل جریان می یابد. با عبور مایع سرد از روی لوله های روغن داغ ، گرما به مایع خنک کننده منتقل می شود و از ماده روان کننده خارج می شود.
این یک روش کمتر متداول در خنک سازی روغن است زیرا در اکثر برنامه ها به تجهیزات جانبی زیادی احتیاج دارد و معمولاً فقط در محیط هایی استفاده می شود که روان کننده خنک کننده هوا ممکن نیست یا سیستم آب خنک کننده برای سایر کاربردها استفاده می شود ، خنک کردن آب را به یک گزینه عملی تبدیل کنید. مسائل معمول خنک کننده آب ممکن است شامل خوردگی حاصل از آب خنک کننده باشد که به درستی تصفیه نشده است.
این می تواند منجر به از بین رفتن مانع بین روان کننده و آب خنک کننده شود و باعث ایجاد مخلوط در کمپرسور هوا شود. نگرانی دیگر خنک سازی دمای آب است. ممکن است خیلی سرد باشد ، باعث جمع شدن آب در اثر حرارت فشرده سازی شود ، یا به اندازه کافی سرد نباشد و باعث دمای بالای روغن شود.

شیر توقف روغن(Oil Stop Valve):

سیستم روغن ما در کمپرسور اسکرو روغنی حین کار طبیعی تحت فشار است و از طریق شیر توقف روغن جریان می یابد ، معمولاً در مسیر هوا. این شیر معمولاً یک شیر خلبان خطی است که هنگام خاموش شدن بسته می شود و به حفظ فشار روغن در هوا کمک می کند. بدون این سوپاپ ، می توانیم با کم شدن باد بسیار کم یا کاملاً از روان کننده در هوا خاموش شویم ، یا با از بین رفتن فشار روغن به عقب برود.

جدا کننده هوا / روغن(Air/Oil Separator):

زمان آن فرا رسیده است که محصول نهایی در کمپرسور اسکرو روغنی هوای فشرده خود را جدا کرده و روان کننده خود را به مخزن برسانیم و آبی را که در هوای هوا برداشت کرده ایم خارج کنیم. تمام این کارها توسط جدا کننده انجام می شود. ما قصد داریم این مخلوط را به همان مخزن استوانه ای شکل که روغن ما در آن ذخیره شده است تزریق کنیم. سیلندر ما تحت فشار تحت یک عنصر جدا کننده / فیلتر بزرگ در بالای صفحه ، نزدیک بندر ورودی که مخلوط ما وارد می شود ، قرار دارد. این یک فیلتر از نوع ادغام است که از خروج روان کننده از سیستم جلوگیری می کند ، به دام انداختن ناخالصی ها کمک می کند و مانعی ایجاد می کند تا به روان کننده ما گزینه دیگری جز بازگشت به مخزن نرسد.
این مخلوط به دور خارج جدا کننده ما می چرخد ​​و یک اثر گریز از مرکز ایجاد می کند ، باعث می شود که بیشتر روان کننده ما جدا شده و به داخل قسمت داخلی سیلندر بریزد و به پایین برگردد. عنصر جدا کننده ما در وسط این مخلوط در حال چرخش فقط به شما اجازه می دهد تا هوای فشرده شده ما از طریق میانه فیلتر نهایی فشرده شود ، و یک اثر انعقاد ایجاد می کند ، و از خروج روغن و آب در پایین دست جلوگیری می کند. این فرآیند همچنین آب را از گرمای فشرده سازی بخار می کند و اجازه می دهد تا دوباره به جو منتقل شود.
محیط بیش از حد متراکم است و اجازه عبور روان کننده را نمی دهد و هنگامی که در پایه عنصر جمع می شود قطرات بزرگتری تشکیل می شود و به سمت پایین و در قسمت پایین مخزن سقوط می کند ، جایی که دوباره چرخه را شروع می کند. مقداری از روان کننده از مرکز جداکننده ما لوله می شود و از طریق یک خط پاک کننده به انتهای هوا برمی گردد.
این خط رفتگر از طریق لوله به هوا متصل می شود و در وکیوم قرار دارد و هر روانکاری را که از جدا کننده ما عبور می کند جمع می کند و مستقیماً به انتهای هوا برمی گرداند. کمپرسورهای جدید هوا ، به ویژه ماشین های کوچکتر ، به جای یک عنصر جدا کننده بزرگ ، از یک نوع چرخشی مانند فیلتر روغن استفاده می کنند. این جداکننده های چرخشی دارای مزایای قابل توجهی در نگهداری هستند زیرا تغییر آنها بسیار آسان تر است.
این جداکننده ها تقریباً به همان روش عمل می کنند ، اما به صورت معکوس نصب می شوند و خط پاک کننده هنوز روان کننده دسترسی را از یک پورت در پایین محفظه فیلتر می کشد. دستگاههای بزرگتر ، معمولاً بیش از 100 اسب بخار (HP) ، معمولاً از عنصر جداکننده بزرگ سنتی استفاده می کنند و این ترتیب می تواند حجم بسیار بیشتری از مخلوط را پردازش کند. بعضی از تولیدکنندگان هنوز در کل پیشنهاد خود از این ترتیب استفاده می کنند ، اگرچه جداکننده های چرخشی به دلیل صرفه جویی در هزینه و سهولت در نگهداری بسیار محبوب شده اند.
در این مرحله روان کننده ما دوباره در مخزن است و آماده است تا یک حلقه دیگر از طریق سیستم ایجاد کند. بسیاری از اجزای موجود در یک کمپرسور هوای پیچ اسکرو شده با روغن مربوط به روغن هستند ، زیرا نقش های زیادی برای پر کردن دارد زیرا توسط این قطعات برای تهیه هوای فشرده دستکاری می شود. برخی از این اجزا در واحدهای ترکیبی قرار دارند که حداکثر سه مورد از این کارها توسط یک مجموعه انجام می شود و برخی دیگر کاملاً جدا می شوند.

*) شناختن سیستم های سمت روغن:

این راهنما باید به عنوان یک نقشه راه برای اجزای طرف روغن کمپرسور هوا باشد و می تواند برای درک درستی از سیستم های جانبی روغن استفاده شود. به عنوان یک اپراتور ، آشنایی با این اجزا موجود در دستگاه می تواند بسیار مفید باشد. اصول و اهمیت روغن روانکاری تمیز و گرم برای همه کمپرسورهای هوا از نوع پیچ روتاری غرقاب یکسان است ، بنابراین اگرچه ممکن است در نظم عملیاتی کمپرسور هوا شما اختلاف وجود داشته باشد ، اما اصول و اجزای مورد نیاز یکسان هستند.

 صنایع وکیوم پمپ آسیا

با ما همراه باشید [/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]