پمپ وکیوم روغنی روتاری

[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

پمپ وکیوم روغنی روتاری

پمپ های پره دوار پمپ های با جابجایی مثبت و مرطوب در نظر گرفته می شوند ، با اصطلاح “مرطوب” نشان می دهد.

گازهای پمپاژ در معرض روغن قرار می گیرند. مشخصه قابل توجه پمپ های پره روتاری مهر و موم شده روغن (OSRV) استفاده از روغن به عنوان درزگیر است که در پمپ های “خشک” یافت نمی شود.

این روغن و تمایل به خروج با گازهای تحت فشار باعث می شود OSRV برای بسیاری از موارد نامناسب باشد ، مگر اینکه از تله روغن و لوازم جانبی با تکنولوژی پیشرفته استفاده شود.

 

با این حال ، چنین دستگاه هایی هرگز 100٪ کارآمد نیستند. در نتیجه ، اگرچه پمپ های پره دوار مهر و موم شده روغن بسیار کارآمد هستند اما برای هر شرایطی مناسب نیستند. روغن به کار رفته در پمپ های پره دوار مهر و موم شده روغن چهار عملکرد اساسی را انجام می دهد: مهر و موم بین روتور و پره ها را فراهم می کند. مهر و موم “Duo” بین پره ها و محفظه استاتور را تشکیل می دهد. با انتقال گرما به خارج از محفظه ، روتور را خنک می کند.

و باعث محافظت در برابر خوردگی قطعات فلزی از گازهای پمپ شده می شود. پمپ های خلاane پره ای دوار چگونه کار می کنند؟ در یک پمپ پره روتاری مهر و موم شده با روغن (یا مکانیزم پره خشک) یک روتور افست مجهز به پره هایی است که در داخل محفظه استاتور به داخل و خارج از محفظه خود می لغزند.

پره ها می چرخند و مقداری گاز را که از طریق درگاه ورودی پمپ وارد می شود ، به دام می اندازند و حجم بین روتور و استاتور کاهش می یابد. گاز فشرده حاصل از درگاه خروجی به جو خارج می شود. روغن بخشی اساسی از پمپ های پره دوار است و برای اطمینان از کارآمدترین عملکرد طولانی مدت آنها و همچنین عملکرد موثر و بدون دردسر ،

این شش نکته مهم را دنبال کنید:

1) نوع روغن روغنی که برای پمپ های پره دوار مهر و موم روغن استفاده می شود ، معمولاً یک روغن معدنی مقطر است که به صورت مولکولی برای تهیه مایعی پایدار با فشار بخار پایین تجویز شده است. علاوه بر این ، اگر پمپ در معرض گازهای واکنشی یا خورنده قرار گیرد ، روغن بیشتر فرآوری می شود تا هرگونه ناخالصی را از بین ببرد. در صورت وجود غلظت زیاد اکسیژن یا سایر گازهای شیمیایی واکنش پذیر ، روانکارهای ساخته شده توسط انسان بسیار بی اثر توصیه می شوند که نباید در معرض دمای بالاتر از 280 درجه سانتی گراد قرار بگیرند. اگر روغن نادرست در محیط تهاجمی شیمیایی استفاده شود ، می تواند خراب شود و باقیمانده قیر مانند باقی بماند ، که مجاری داخلی را مسدود می کند و منجر به گرم شدن بیش از حد و خرابی آن به دلیل عدم روغن کاری کافی می شود. (N.B. نه تنها هر روغن موتور انجام می دهد!)

2) تخلیه میعانات برای جلوگیری از خوردگی راه اندازی پمپ پره از سرما (به خصوص اگر دمای محیط کم و رطوبت هوا باشد) باعث جمع شدن میعانات (به عنوان مثال بخار آب) در روغن می شود. برای کاهش این اتفاق ، پمپ را با بار صفر و با شیر بالاست گاز باز کنید تا روغن هر نوع میعانات گسیخته در روغن را پاک کنید تا پمپ گرم شود. هنگامی که پمپاژ تمام شد و قبل از خاموش شدن ، قبل از خاموش شدن ، پمپ را (دوباره با بار صفر با شیر باز بالاست گاز ، برای تصفیه روغن میعانات) کار کنید. پیروی از این فرآیند احتمال خوردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

3) فیلترهای غبار اگزوز پمپ های پره روتاری مهر و موم شده در روغن از نظر ماهیت “روغن مرطوب” هستند و هنگام کار ، مقداری روغن را به عنوان غبار دفع می کنند. یک فیلتر غبار روغن این روغن اخراجی را می گیرد. پس از خروج از پمپ ، گاز از فیلتر غبار عبور می کند که از طریق یک فیلتر اصلی ، مه را به قطرات روغن کاهش می دهد و آن را “جمع” می کند. این روغن گرفته شده می تواند به صورت دستی یا از طریق سایر لوازم جانبی برای برگشت به پمپ تخلیه شود. عنصر فیلتر یک محصول مصرفی است و باید به صورت دوره ای جایگزین شود.

4) جلوگیری از تراکم اگر روغن به قطرات آب آلوده شود ، “بالاست گاز” آن را تمیز می کند. هنگامی که دریچه بالاست گاز پمپ باز می شود ، جریان اضافی هوا (یا سایر گازهای غلیظ کننده) بخار آب را جذب می کند و اجازه می دهد تا از پمپ خارج شود. (N.B. جریان اضافی هوا از طریق پمپاژ باعث ایجاد مه آلودگی بیشتر روغن در اگزوز می شود ، بنابراین بررسی سطح روغن مهم است.) دستیابی به بالاست گاز بسته به سطح آلودگی ممکن است چندین ساعت طول بکشد. روغن تنها یكی از منابع آلودگی موجود در پمپ های خلا است. با بارگیری کتاب الکترونیکی ما بقیه و نحوه کاهش آنها را کشف کنید.

5) از دست دادن روغن جلوگیری و جلوگیری کنید یک شیر خروجی موثر در جلوگیری و کاهش اتلاف روغن ضروری است. در طراحی شیرآلات معمولی از الاستومر با صفحه پشتی فلزی استفاده شده است (که حرکت قسمت لاستیکی شیر را محدود می کند). دریچه های تمام فلزی در صورت توقف پمپ در خلاء با نشت روغن از کنار دریچه و “مکش” آن از طریق پمپ و داخل محفظه خلاء ، در معرض “مکش” هستند. بنابراین ، علاوه بر جمع آوری و بازیافت غبار روغنی ، یک “خروج” ، اگزوز ، شیر مناسب برای جلوگیری یا کاهش اتلاف روغن ضروری است.

6) رنگ روغن بیشتر مخازن روغن پمپ های چرخشی روتاری مهر و موم شده در روغن ، واحدهای شفافی هستند که (با فرض اینکه رنگ شدن شیشه یا پلاستیک زودرس و به طور دائمی تغییر نکرده باشد) باعث می شود رنگ روغن در یک نمودار رنگی مشاهده و بررسی شود.

صنایع وکیوم پمپ آسیا

[/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]