[fsn_row][fsn_column width=”12″][fsn_text]

پمپ وکیوم اجکتور(Vacuum ejector pumps)

تعریف:

امکانات کوچک آزمایشگاهی برای بزرگترین کارخانه های تولیدی – در هر صنعت فرآیندهایی وجود دارد که خلا نقش اصلی را بازی می کند. وکیوم می تواند با استفاده از پمپ های مکانیکی یا سیستم های اجکتور یا در ترکیب هر دو (سیستم های ترکیبی) ایجاد شود.

موارد اساسی درباره پمپ های وکیوم اجکتور:

به منظور استفاده موفقیت آمیز از پمپ های وکیوم اجکتور در فن آوری فرآیند ، ویژگی های خاص آنها باید با شرایط و نیازهای خاص کار هماهنگ شود. اجکتورها دستگاه های فشرده سازی بدون حرکت قطعات هستند. آنتالپی محیط محرک در نازل محرک به انرژی جنبشی تبدیل می شود که مخلوط گاز را منتقل می کند و کار فشرده سازی درون گلو را انجام می دهد. سرعت خروج جریان موتوری جت از نازل موتیف چندین برابر سرعت صدا است. با توجه به انعطاف پذیری ساخت اجکتور ، می توان حجم عظیمی را که تحت خلا قرار دارند به راحتی کنترل کرد.

پمپ های وکیوم اجکتور چند مرحله ای:

از آنجایی که یک اجکتور فرد می تواند نسبتاً کم فشار را کنترل کند ، در صورت نیاز به فشارهای مکش بسیار کم باید چندین پمپ وکیوم جت یکی پس از دیگری مرتب شوند. یک کندانسور بین دو دستگاه خروجی مرتب شده است تا بخار محرک را تا حد ممکن متراکم کند. به این ترتیب ، حجم مخلوط کامل گاز و در نتیجه انرژی مورد نیاز مرحله بعدی کاهش می یابد. این نوع پمپ های وکیوم جت برای فشارهای مکش تقریباً ساخته شده اند. 0.01 mbar.
برای فشار مکش 1/0 mbar ، گرادیان فشار 560/0/5 0.1 56 است و بنابراین ، 3 پمپ جت باید به صورت سری مرتب شوند که هر کدام نسبت فشرده سازی 8.25 در هر مرحله را دارند. حداکثر نسبت فشرده سازی برای پمپ وکیوم جت بخار به فشار مکش و فشار بخار محرک موجود بستگی دارد. با فشار مکش زیر 6 mbar ، دمای بخار اشباع شده با خطر ایجاد یخ به 0 درجه سانتی گراد می رسد. بنابراین این تأثیر منفی بر عملکرد دارد.
برای جلوگیری از این امر ، اجکتورهای موجود در این محدوده فشار باید مجهز به کتهای گرم کننده بخار باشند. کندانسورها می توانند خازن های مخلوط کن خنک کننده آب یا کندانسورهای سطح باشند و در موارد خاص نیز از کندانسورهای خنک کننده هوا استفاده می شود. کندانسورهای سطحی معمولاً به عنوان کندانسورهای میانی ترجیح داده می شوند تا از آلودگی آب خنک کننده به محیط مکش جلوگیری شود. با کندانسورهای سطحی ، میعانات در لوله ها یا اطراف لوله ها صورت می گیرد.
می توان آنها را با بسته های لوله ثابت یا قابل جابجایی ساخت صورت داد.
و در توضیحی دقیقتر اجکتورها بر اساس اصل ونتوری کار می کنند. آنها به اجکتورها و اجکتورهای تک مرحله ای با فناوری نازل سازگار با محیط زیست تقسیم می شوند. هوای فشرده شده از طریق اتصال (A) به اجکتورها تأمین می شود. از طریق نازل ونتوری (B) عبور می کند. در طی این فرآیند هوا شتاب گرفته و فشرده می شود. پس از عبور از نازل ، یک بار دیگر هوای تسریع شده کند شده و خلا ایجاد می شود. هوا از طریق اتصال وکیوم (D) به این طریق کشیده می شود. هوای تنفسی و هوای فشرده از طریق صدا خفه کن (C) خارج می شوند. با اجکتورهایی که از فناوری نازل سازگار با محیط زیست بهره می برند ، وکیوم از میان چندین نازل ونتوری که به صورت پشت سر هم مرتب شده اند عبور می کند. حجم نازلهای منفرد جمع شده و میزان مکش کلی را تشکیل می دهد.

مزایای اجکتورها:

. جمع و جور
. وزن کم
. تولید خلا Fast سریع
. بدون قطعات انعطاف پذیر
. در نتیجه نگهداری کم و سایش کم
. بدون تولید گرما
  [/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *