[fsn_row][fsn_column width="12"][fsn_text]

این مدل از وکیوم های آبی مانند تک مرحله ای به 3دسته تقسیم میشود.

  • وکیوم رینگ آبی
  • وکیوم رینگ مایع 
  • وکیوم آب در گردش

وکیوم پمپ رینگ مایع  Liquid Ring Pump

پمپ وکیوم آب در گردش را می توان یکی از محبوبترین پمپ های وکیوم دانست. کاربرد وسیع پمپ وکیوم آب در گردش  در صنایع جهت جابجای انواع گازها و مایعات به علل متعددی از جمله تک محوره بودن، عدم اصطکاک بین قطعات مکانیکی و استهلاک کم پمپ است. اگر مایع در گردش پمپ آب باشد می‌توان تا فشار ۳۳ میلی بار رسید که این فشار همان فشار بخار آب در دمای ۱۵ درجه سانتیگراد است. برای دستیابی به فشارهای پایین‌تر می‌توان از روغن بعنوان مایع در گردش استفاده نمود که فشار نهایی وکیوم پمپ بستگی به فشار بخار روغن مورد استفاده دارد.برای بازدهی بهتر پمپ باید مایع در گردش همواره خنک باشد، قطعات متحرک پمپ را بصورت دوره‌ای بازدید و تعویض نمود. از ترکیب پمپ وکیوم آبی با دیگر پمپ ها مانند اجکتور و روتس و … می‌توان تا فشار 〖۱۰〗^(-۲) میلی بار هم رسید. از خروجی وکیوم پمپ آبی بعنوان کمپرسور گاز نیز می توان استفاده نمود که کاربرد بسیار زیادی درصنایع دارد. مثل گازCO2 کارخانه و گازهای فرآیندی نفت و گاز و همینطور انتقال کلیه مواد اسیدی و بازی که با هیچ پمپ دیگری امکان پذیر نباشد. نمونه ای از وکیوم آبی 2 مرحله ای وکیوم پمپ رینگ مایع Liquid Ring Vacuum Pump ( وکیوم آبی یک مرحله ای ) از نظر میزان خلاء به سه دسته تقسیم می‌شوند :

.پمپ وکیوم آب در گردش با خلاء mbar 80

این دسته از وکیوم پمپ‌ها تک پروانه بوده و با ظرفیت‌های ۱۰ مترمکعب تا ۰۰۰/ ۲۰۰ مترمکعب در دنیا تولید می‌شود ظرفیت‌های کمتر از ۲۸۰ مترمکعب دارای یک پورت ورودی (مکش) و یک پورت خروجی (دهش) می‌باشند. درپمپ‌های با ظرفیت بالاتر به دلیل افزایش طول پروانه باید پورت‌ها دو برابر باشند. در پمپ وکیوم آبی ( وکیوم آب در گردش ) با نصب سوپاپ بر روی پورت خروجی می‌توان خلاء را به mhg ab30 هم رساند ولی کارائی پمپ‌های Two Stage (دو پروانه) را ندارند.

.پمپ وکیوم آب در گردش با خلاء mbar30

پمپ های وکیوم رینگ مایع که دارای دو پروانه (یکی کوچک و دیگری بزرگ) هستند Two Stage دارای فشار ۳۰ میلی جیوه (mbar33) بوده از نظرسرعت به خلاء رسیدن و حفظ خلاء از پمپ های سوپاپ دار بسیار کارآمد تر هستند به هیچ وجه نمی توان وکیوم پمپ ( one stage تک پروانه ) را با سوپاپ دار کردن جایگزین پمپ های Two Stage نمود.

دسته‌بندی پمپ‌های وکیوم رینگ مایع  بر اساس نوع کوپله :

  1. پمپ وکیوم رینگ مایع ( پمپ وکیوم آبی ، وکیوم پمپ آبی ) End Close

در پمپ های وکیوم end close تا (ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب) پروانه پمپ (pump impeller) مستقیم به شافت الکتروموتور بسته شده و سیلندر پمپ به فلنچ الکتروموتور متصل می‌گردد.
  1. پمپ وکیوم رینگ مایع کوپله با کوپلینگ و پولی و تسمه

در این تیپ پمپهای وکیوم پمپ و موتور با کوپلینگ و پولی و تسمه(بالای ۸۰۰ متر مکعب) به هم متصل می‌گردند.
  1. وکیوم پمپ رینگ مایع مگنت کوپلینگ

در این پمپ‌ها شافت پمپ توسط یک مگنت کوپلینگ می‌چرخد.
  نمونه ای دیگر از این مدل: موارد استفاده در صنعت: استخراج گاز ، ساخت زغال سنگ ، تجهیزات آنتی استاتیک جهت استخراج:ایمنی معدن ذغال سنگ باید از موارد کوچک مانند استفاده از پمپ خلاء حلقه حلقه در صنعت معدن زغال سنگ شروع شود: استفاده از پمپ خلاء حلقه مایع در صنعت معدن زغال سنگ توجه بیشتر مردم را به ایمنی معدن زغال سنگ جلب کرده است. حوادث فزاینده ای رخ داده است که نیاز به کنترل دقیق عملکرد ایمنی معدن زغال سنگ دارد. به عنوان یک محصول مکانیکی که توسط معدن زغال سنگ تولید می شود ، پمپ خلاء حلقه مایع دارای شرایط سخت در عملکرد ضد انفجار و مواد موتور است. جهت ساخت زغال سنگ:در فرآیند تصفیه خلاء از زغال سنگ تصفیه شده ، معمولاً پمپ خلاء حلقه حلقه با جریان هوا و تأثیر آب نیاز است تا به منظور جلوگیری از تثبیت فشار و جدا کردن مایعات ، از پیش جداکننده مجهز شود. جهت تجهیزات آنتی استاتیک:پمپ خلاء حلقه مایع در صنعت معدن زغال سنگ استفاده می شود. مجموعه ای از پمپ های حلقه آب مجهز به جداکننده گاز هستند که به طور خاص برای آن طراحی شده اند و یک مجموعه کمپرسور خلاء متشکل از ابزارهای مرتبط برای اطمینان از عدم پمپ بنزین. از آنجا که آب یا مایعات دیگر به عنوان مایعات کار استفاده می شوند ، می توان گرمای فشرده سازی را از بین برد و فرایند فشرده سازی ایزوترمال به هم متصل می شود،به خصوص برای استخراج و فشار دادن گازهای قابل اشتعال و انفجاری مناسب است که دارای خاصیت ضد انفجار خاص خود است. به منظور پاسخگویی به تقاضای مصرف ایمن در صنعت ذغال سنگ و خدمت به صنعت ذغال سنگ حرفه ای تر ، طراحی پمپ وکیوم آبی ویژگی های خاص خود را دارد. به دلیل ویژگی های خاموش کردن نهال های آتش نشانی ، از پمپ خلاء حلقه حلقه به عنوان زهکشی و انتقال گاز استفاده می شود و موجب صرفه جویی در تجهیزات ضد انفجار و غیره می شود. این مزیت آشکار است. صنایع وکیوم پمپ آسیا [/fsn_text][/fsn_column][/fsn_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *